Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cirkadiánní rytmy v životě člověka - zpracování tématu s využitím prvků metody převrácené třídy
Křivohlavá, Tereza ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Manková, Denisa (oponent)
Práce se zabývá alternativní metodou výuky s názvem převrácená třída, která byla v praktické části aplikována na tématu biologie cirkadiánních rytmů. Při metodě převrácené třídy dochází k přehození fází výuky. Pro žáky je vytvořen studijní materiál, který je jim předložen před danou hodinou na domácí studium. Ve vlastním vyučování poté zbývá více času na vysvětlení nejasností či upevňování látky, což je hlavní výhodou převrácené třídy. Cirkadiánní rytmy jsou biorytmy opakující se přibližně s periodou 24 hodin. Cirkadiánní systém je řízen centrálními cirkadiánními hodinami v suprachiasmatických jádrech hypotalamu. Tyto cirkadiánní hodiny se synchronizují environmentálními stimuly, převážně světlem. V případě nepravidelného umělého osvětlování se cirkadiánní hodiny organismu desynchronizují a může dojít k poruchám nálady, kognitivního výkonu či fyzického zdraví. V rámci praktické části bylo vytvořeno video, které má studentům přibližovat téma cirkadiánních rytmů. Dále byly vytvořeny úkoly s pracovními listy do výuky, které procvičují a prohlubují znalosti studentů o biologických rytmech a také návrh celého výukového celku s prvky metody převrácené třídy. Vše bylo otestováno na 4 skupinách studentů Gymnázia Evolution. Ve výsledcích se potvrdila efektivita výukového celku, studenti nabyli znalostí o...
Efektivita uplatnění principu převrácené třídy v kurzu Chemické výpočty
Horáková, Adéla ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Chroustová, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá efektivitou principu převrácené třídy v kurzu Chemické výpočty uskutečněném v zimním semestru na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v akademickém roce 2020/2021 na katedře chemie a didaktiky chemie. Na začátku této práce jsou chemické výpočty zařazeny do systému chemického vzdělávání a popsány tak, jak se vyskytují ve vybraných učebnicích pro základní a střední školy. Definován je samotný princip převrácené třídy a zhodnocen na základě dostupné literatury. Výzkumná část se zaměřuje na studentské postoje k principu převrácené třídy aplikované na kurz Chemické výpočty získané pomocí dotazníku IMI (Intrinsic Motivation Inventory) a následných rozhovorů s vybranými studenty. Zkoumán je také vliv vstupních znalostí na jejich postoje k tomuto principu. Současně je sledován studentský výběr materiálů při samostudiu - typy a jejich množství. Z výsledků vyplývá, že princip převrácené třídy je pro kurz Chemické výpočty vhodným přístupem, studentům v drtivé většině vyhovuje. Videa se ze studentského pohledu jeví jako ideální zdroj pro přípravu.
Využití on-line videa ve vzdělávání
Eichenmann, Filip ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část začíná vysvětlením základních pojmů o výukových videích. Dále jsou popsány výhody, možné bariéry videí a příklady využití videa v praxi ve výuce. Následuje představení výukových portálů, YouTube kanálů, video návodů a porovnání školy a samostudia na krátkém příkladu. Praktická část je rozdělena na dvě samostatné kapitoly -- Analýza vybraných videí a Doporučený postup tvorby videa. V analytické části jsou zkoumána úspěšná výuková videa na YouTube za účelem sestavení doporučeného postupu k vytvoření kvalitního výukového videa v poslední kapitole. Součástí poslední kapitoly je také vytvoření výukového videa podle předchozího doporučeného postupu, které bylo studentům následně promítnuto v rámci přednášky na VŠE. Studenti zároveň vyplnili krátký dotazník jako zpětnou vazbu k vytvořenému videu. Závěr obsahuje shrnutí výsledků, cílů a přínosů diplomové práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.